NIEUWS ARCHIEF

18 april Helaas, DBC Hoofdklassebekerteam uitgeschakeld op de rand van de finale na een nipte nederlaag

Tegen PAS (Leiden) werd de thuiswedstrijd in De Ruimte nipt verloren :137-144. In de eerste vijf rondes stond DBC nog voor, maar de laatste ronde kwam PAS toch nog bovendrijven. Niettemin een goede prestatie van het team. Sijke en Richard (+25) scoorde het best van alle paren in de Butlerstand, ook Jaap en Arianne (+20) scoorden een flinke plus. Met dank aan Kees Schipper die de wedstrijdleiding verzorgde en aan Rob Dankers die de spelers van een hapje en een drankje voorzag.

23 maart driemanschap Jaap, Fred en Kees winnen Kampioenscompetitie (nu met foto!)

Het sportieve hoogtepunt van de jaarlijkse clubavonden bij DBC is de Kampioenscompetitie. Dit jaar wonnen Jaap Brulleman, Fred Heemskerk en Kees Schipper deze competitie (in wisselende paarsamenstelling) met (overall) 58,85%. Frans ten Brink en Schelte Wijma eindigden als 2e met 58,14%; Hedwig van Glabbeek en Willem jan Maas als 3e met 56,20%. Winnaars van de B-lijn werden Jos en Koos van Kan. Allen gefeliciteerd! Nog een extra dank aan Jos van Kan, die de gehele competitie "begeleidde" met zijn wekelijkse rapportage (zie het weekspel). Bijgaand de foto waarop het driemanschap Kees, Fred en Jaap (waar Anke Wijma de honneurs waarnam voor Jaap) de beker uitgereikt kreeg van TC voorzitter Hein van Dort.

18 maart Hedwig en Willem jan DERDE in NK gemengde paren

Zaterdag 16 maart was de halve finale van het NK gemengde paren. Van de 72 paren plaatsten 40 paren zich voor de finale op zondag 17 maart. De resultaten van zaterdag werden meegenomen naar de uiteindelijke uitslag. In de finale haalden Hedwig van Glabbeek en Willem jan Maas een uitstekend resultaat. Zij werden DERDE met ruim 58% en eindigden op het podium (in het NBB centrum is dat podium een trap, zie de foto op bridge.nl). Van harte gefeliciteerd! Rosalind Hengeveld (met Jack van Voorn) scoorde een verdienstelijke 14e plaats met ruim 54%.

14 maart DBC Hoofdklassebekerteam wint tweede ronde en gaat door

De eerste ronde werd verloren, maar het DBC team was een lucky loser die toch door mocht gaan. In de tweede ronde wachtte een thuiswedstrijd tegen Sassem Troef (Sassenheim). In De Ruimte werd, met Willem jan als Wedstrijdleider en Niek als barhulp, de wedstrijd gespeeld. DBC stond na 4 van de 6 rondes nog achter met 21 imps, maar in de laatste twee rondes werd flink toegeslagen en werd de achterstand omgebogen naar een toch wel ruime voorsprong: + 30 imps. Hulde aan het team: Jaap/Arianne, Kees(vdW)/Taleb, Harry/Frank, Sijke/Richard, Noud/HenkJan en Rudy/Max. In de butler bleek dat vooral Frank/Harry en Noud/Henk Jan flink uit hun slof hebben geschoten: + 36 resp. + 34 imps. Op naar de volgende ronde!

11 maart Kees en Fred 12e in finale IMP en De Lombard Topcircuit

9 en 10 maart was de finale van het Topcircuit, dit jaar gesponsord door IMP en De Lombard. De finale werd gespeeld in het Denksportcentrum Rotterdam. Kees Schipper en Fred Heemskerk hadden zich voor de finale geplaatst. In de finale weerden zij zich kranig. Na de eerste dag stonden zij zelfs derde (!) in de totaal stand. Eén slechte ronde op zondag sloegen hen terug naar uiteindelijk de 12e plaats. Een prima prestatie waarop Kees en Fred trots mogen zijn.