Spel van de week 18 november 2008

Vorm

Mijn eerbiedwaardige svdwcs de heer van Kan pleegt altijd te roepen Het resultaat is maar een bijproduct. Dat het soms lastig is om te accepteren dat het resultaat achterblijft als de tegenstander iets goeds doet blijft toch een moeilijk onderdeel van het spel. Net als een slecht resultaat wat aan je zelf te wijten valt moet je dat soort dingen parkeren.
De reden dat dit stukje zo laat is ligt aan het feit dat mijn werk me nogal druk houdt en dat we gisteren voor de competitie in de 2e divisie in Leiden aan de bak moesten. Daar zijn nu 7 wedstrijden gespeeld en we staan op de 6e plaats. Over de vorm valt niet te klagen en over het resultaat eigenlijk ook niet (we stonden na drie wedstrijden strak laatste).

Maar goed terug naar dinsdag daar had je ook zo’n spel. Tegen Anke en Claudia pakte ik een alleraardigste 7kaart H met een 5 kaart S op en om dat ik van WJ heb geleerd dat je met een 6-5 altijd zelf speelt, dacht ik dat geldt dan zeker ook voor een 7-5 en dus werd ik in 4H gegrepen.

Noord
Niemand
HH65
RA108
KV1065

HV
KHB742
NESW
SHV1062
HAB108742
R
K8

SAB8
RHVB64
KA93

NoordOostZuidWest
AnkePaulClaudiaJos
pas1H2Rpas
2SA3S3SApas
pas4Hdbleinde

De vorm was er ook bij Anke en Claudia. Je moet namelijk drie dingen goed doen op het spel. 1. opstappen met KAas als de leider een K opspeelt. 2. een troef inspelen als je met S aan slag bent en dan 3. NIET Hheer inleggen. Dan krijg je 4 slagen 2S, 1H en 1K en ruim 70%. Toch werd dit contract 6 van de 10 keer gehaald. Waar ging het fout bij u aan tafel?