N I E U W S

Wij weten het lang niet altijd als er interessant nieuws is!
Daarom vragen wij: Als je iets leuks voor het Nieuws hebt,
stuur dan even een , dan zetten wij het op het Nieuws!
driemanschap Jaap, Fred en Kees winnen Kampioenscompetitie
23 maart

Het sportieve hoogtepunt van de jaarlijkse clubavonden bij DBC is de Kampioenscompetitie. Dit jaar wonnen Jaap Brulleman, Fred Heemskerk en Kees Schipper deze competitie (in wisselende paarsamenstelling) met (overall) 58,85%. Frans ten Brink en Schelte Wijma eindigden als 2e met 58,14%; Hedwig van Glabbeek en Willem jan Maas als 3e met 56,20%. Winnaars van de B-lijn werden Jos en Koos van Kan. Allen gefeliciteerd! Nog een extra dank aan Jos van Kan, die de gehele competitie "begeleidde" met zijn wekelijkse rapportage (zie het weekspel).

Hedwig en Willem jan DERDE in NK gemengde paren
18 maart

Zaterdag 16 maart was de halve finale van het NK gemengde paren. Van de 72 paren plaatsten 40 paren zich voor de finale op zondag 17 maart. De resultaten van zaterdag werden meegenomen naar de uiteindelijke uitslag. In de finale haalden Hedwig van Glabbeek en Willem jan Maas een uitstekend resultaat. Zij werden DERDE met ruim 58% en eindigden op het podium (in het NBB centrum is dat podium een trap, zie de foto op bridge.nl). Van harte gefeliciteerd! Rosalind Hengeveld (met Jack van Voorn) scoorde een verdienstelijke 14e plaats met ruim 54%.

DBC Hoofdklassebekerteam wint tweede ronde en gaat door
14 maart

De eerste ronde werd verloren, maar het DBC team was een lucky loser die toch door mocht gaan. In de tweede ronde wachtte een thuiswedstrijd tegen Sassem Troef (Sassenheim). In De Ruimte werd, met Willem jan als Wedstrijdleider en Niek als barhulp, de wedstrijd gespeeld. DBC stond na 4 van de 6 rondes nog achter met 21 imps, maar in de laatste twee rondes werd flink toegeslagen en werd de achterstand omgebogen naar een toch wel ruime voorsprong: + 30 imps. Hulde aan het team: Jaap/Arianne, Kees(vdW)/Taleb, Harry/Frank, Sijke/Richard, Noud/HenkJan en Rudy/Max. In de butler bleek dat vooral Frank/Harry en Noud/Henk Jan flink uit hun slof hebben geschoten: + 36 resp. + 34 imps. Op naar de volgende ronde!

Kees en Fred 12e in finale IMP en De Lombard Topcircuit
11 maart

9 en 10 maart was de finale van het Topcircuit, dit jaar gesponsord door IMP en De Lombard. De finale werd gespeeld in het Denksportcentrum Rotterdam. Kees Schipper en Fred Heemskerk hadden zich voor de finale geplaatst. In de finale weerden zij zich kranig. Na de eerste dag stonden zij zelfs derde (!) in de totaal stand. Eén slechte ronde op zondag sloegen hen terug naar uiteindelijk de 12e plaats. Een prima prestatie waarop Kees en Fred trots mogen zijn.

Hedwig En Willem jan winnen overtuigend het Open Delfts Parenkampioenschap
9 maart

Zaterdag 9 maart organiseerde ODD wederom het Open Delfts Parenkampioenschap. 40 paren deden mee. In twee sessies van 18 spellen (met tussendoor een lunch) werd het kampioenschap verspeeld. Hedwig van Glabbeek en Willem jan Maas wonnen beide sessies met grote afstand en met maar liefst 67,18% over de hele dag. De nummers 2, Jos vd Dool met Jaco van Beest scoorden 60,23%. Allen gefeliciteerd met dit resultaat! Voor verdere info, zie de website van ODD. 22010.bridge.nl

Jaap Roos onderscheiden met een KEI
22 februari

De KEI is een onderscheiding bij de BridgeBond die is ingesteld om club(bestuurs)leden die zich binnen hun vereniging buitengewoon hebben ingespannen dan wel anderszins van grote betekenis voor hun vereniging zijn (geweest) te eren. Tijdens de ALV van dinsdag 20 februari viel Jaap Roos deze bijzondere onderscheiding ten deel. Jaap was sinds 1996 (dus 28 jaar lang!) secretaris van het bestuur van DBC; op de ALV nam Jaap afscheid van het secretarisschap. Vanuit de Bridgebond en het District Delft werd Jaap de KEI toegekend. Districtsbestuurder Hedwig van Glabbeek sprak Jaap op de ALV toe en overhandigde hem de KEI en nog een cadeau van het District:

Vanuit DBC kreeg Jaap uit handen van Henk den Boer (voorzitter) een cadeaubon van zijn favoriete winkel.

Jaap wordt in het bestuur opgevolgd door Kees van der Weijden die op de ALV met algemene stemmen werd benoemd tot secretaris.
Jaap genoot met zichtbaar plezier (of met enige verwondering?) van zijn beloningen:

DBC 2 handhaaft zich in het midden van de tweede divisie Holland Zuid
18 februari

Deze tweede divisie was zinderend spannend, zowel aan de top (welk team promoveert) als onderaan (welke teams degraderen). Het team van DBC 2, Peter Ladan, Ron vd Werf, Jos vd Dool, Jeroen vd Slik en supersub Paul van Raaij) trok zich van de spanning weinig aan, want al voor de laatste speeldag was duidelijk dat ze zich in het midden zouden nestelen en dat deden ze precies: net iets boven 10 gemiddeld en de 8e plaats van de 16 teams. Diverse andere DBC-ers speelden mee bij andere teams: vooral bij Buitenhof 3 (met o.a. Bastianne Mulder, Ronald Vedder, Cristian Raducanu en Rosalind Hengeveld). Buitenhof 3 handhaafde zich op plaats 9. Klaas Munneke (Pijnacker 3) handhaafde zich miraculeus dankzij een 20-0 zege in de allerlaatste wedstrijd. Anneke vd Meer redde het helaas niet met haar team: Lombard 5.