N I E U W S

Wij weten het lang niet altijd als er interessant nieuws is!
Daarom vragen wij: Als je iets leuks voor het Nieuws hebt,
stuur dan even een , dan zetten wij het op het Nieuws!
Zomerdrives en bridgepraatjes van aquit gegaan
10 juli

Vanwege het EK voetbal startte de zomer van DBC pas op 9 juli. Jos van Kan was als eerste met een bridgepraatje (over dwangposities) en de zomerdrive werd een prooi voor Geert van Dort en Tijs Veugen. Komende dinsdagen zijn er vooraf aan de zomerdrives een bridgepraatje (m.u.v. dinsdag 23 juli, dan wel een zomerdrive maar geen bridgepraatje). Komende dinsdag is er een heel bijzondere spreker: de kersverse Europees Kampioen Senioren viertallen, Bas van der Hoek, houdt een praatje over uitkomen. Komt dat zien en horen! Het bridgepraatje start steeds om 19.00 uur en duurt tot 19.30 uur. Bijwonen van het bridgepraatje is gratis en er is geen verplichting om daarna deel te nemen aan de zomerdrive.

Bas van der Hoek Europees kampioen met het NL Seniorenteam!
4 juli

In Denemarken werden de Europese Kampioenschappen bridge gespeeld voor teams (Open, Vrouwen, Senioren resp. Mixed). Vandaag waren de laatste wedstrijden. Bij de senioren leidde het Nederlands Seniorenteam vrijwel de gehele competitie het veld, maar Polen (de gedoodverfde kampioen) was op kleine afstand. De laatste ronde moest de doorslag geven. Daarin verloor Polen dik van Frankrijk en het Nederlands team kon zich een kleine nederlaag tegen Engeland permitteren om met flinke afstand eerste te worden en dus Europees Kampioen. Een unieke prestatie van Bas van der Hoek spelend met Leo Hofland en de andere twee paren van het team: Willem van Eijck en Willem Godschalk resp. Jan Kolen en Jan Verhees! Alle zes spelers van harte gefeliciteerd !!!!!

Ook dinsdag 2 juli geen zomerdrive en geen bridgepraatjes
27 juni

De Uefa heeft een schema bedacht met als gevolg dat ook dinsdag 2 juli het Nederlands voetbalelftal weer gaat spelen (om 18 uur tegen Roemeniƫ). Daarom ook op deze dinsdag geen bridgepraatje en geen zomerdrive. Op 9 juli starten we dan toch echt met de zomerdrives en de bridgepraatjes.

Zomerdrive op 25 juni gaat NIET door vanwege EK voetbal
24 juni

De eerste zomerdrive van DBC, op 25 juni, gaat NIET door vanwege EK voetbal. Ook het bridgepraatje zal deze dag niet doorgaan.

Egbert Meijer en Robbert Aeyelts Averink winnen 39e Delftse Bridge Kroegentocht
23 juni

Met mooi weer, wederom een nieuwe locatie (Het Meisjeshuis, vorig jaar was Sociƫteit Standvastigheid nieuw) waardoor het mogelijk werd om maar liefst 144 paren toe te laten, was de 39e Delftse Bridge Kroegentocht een geweldig succes. Het organiserend team onder leiding van Kees Schipper had het prima voor elkaar en kon enkele (technische) problemen adequaat oplossen. Alle complimenten voor Kees en zijn team (Jan Peter Leentfaar, Jos Verspaget, Ans Theissen, Peter Ladan, Paul Breukel en Fred Heemskerk) en ook alle leiders in de diverse locaties. Het bridgen was een spannende strijd met diverse paren nog dichtbij elkaar tot de laatste 6 spellen. Uiteindelijk wonnen clubgenoten Egbert Meijer en Robbert Aeyelts Averink met een percentage van 67,14 de 39e kroegentocht. Van harte gefeliciteerd! Tweede werden Onno Eskes en Adriaan Vos (66,52%), Derde clubgenoten Niek Kriens en Willem Horbach (66,49%, slechts 0,03% achter nr 2!) en Vierde clubgenoten Geert van Dort en Kees Schipper (66,24%). Allen ook gefeliciteerd!

DBC wint eerste Klaas Munneke Trofee
9 juni

Op zaterdag 8 juni organiseerde het District Delft e.o. een toernooi met een leuke opzet en een bijzondere prijs: de Klaas Munneke Trofee. Ter ere van Klaas, die vele jaren lang de wedstrijden van het District succesvol heeft georganiseerd. Voor het District was dit een uitgestelde Lustrumdrive. De opzet was dat iedere club in het District een team kon afvaardigen met drie paren, die ieder in aparte lijnen speelden. De parenscores van de drie paren worden bij elkaar opgeteld. DBC werd de trotse winnaar van de eerste keer dat de Klaas Munneke Trofee werd uitgereikt. In de totaalstand van de 17 teams werd DBC eerste met 181,41 (dus ruim 60% gemiddeld per paar!) op korte afstand gevolgd door PBC (Pijnacker, 177,15) en als derde eindigde Nootdorp (165,46). Gefeliciteerd voor de paren: Peter en Leontien Hoogweg, Kees van der Weijden en Taleb Ameri, Henk-Jan van 't Hof en Arianne van Eck. Zie ook het bericht, de foto met de winnaars en de gedetailleerde uitslagen op de site van het District

Dick van Waarde overleden
3 juni

Vandaag kregen we het bericht dat Dick van Waarde is overleden. Dick was lange tijd lid van DBC, maar was al vele jaren niet aanwezig op de clubavond. Dick speelde in de vorige eeuw samen met Rob van Tilburg. Samen met Rob werd Dick in 1971 landskampioen bij de jeugdparen. We wensen zijn echtgenote en familie/vrienden alle sterkte toe.